اصطلاحات مهم دنیای بازی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




اصطلاحات مهم دنیای بازی

شاید پیش خودتون گفته باشید وقتی وارد سایتی می شوید با اصطلاحات مختلفی از جمله ترینر,کد تقلب,چیت,کرک,پچ و…. این ها چیست و  چرا به زبان ساده تر بیان نمی شود امروز مقاله ای تهیه کردم تا شاید کسانی که آشنایی به این طور اصطلاحات ندارند به طور کامل متوجه شود پس با ما همراه باشید

اصطلاحات مهم دنیای بازی


ترینر یا کد تقلب چیست؟
ترینر برنامه های کوچکی هستند که پس از دانلود آن از اینترنت و اجرا ترینر و سپس اجرا بازی امکاناتی رو به بازیکن می دهد که شما بتوانید در بازی فقط با دکمه هایی که معمولا کلیدهای F1 تا F12 هستند و یا اعداد ماشین حسابی ۱ تا ۹ رمز بزنید به طور مثال ترینری کلید ۱ رو اختصاص داده به خون و یا همون نمردن و اگر شما در حین بازی اگر کلید ۱ را بزنید دیگر شما نمی میرید و حال بعضی از ترینرها کار می کنند و بعضی ترینرها کار نمی کنند

Patch  (پچ ) چیست ؟

پچ ها فایل هایی هستند که باعث تکمیل شدن بازی میشوند . گاهی اوقات بازی ها منتشر می شود دارای مشکلاتی است که از دید سازندگان آن دور می ماند و پس از انتشار آن گیمر ها به اشکالات آن پی می برند . در این مواقع سازندگان آن یا برنامه نویسان فایل هایی تولید میکنند که با دریافت و نصب این پچ ها مشکلات بازی برطرف میگردند . این پچ ها می تواند در دوره های زمانی مختلفی منتشر شود

کرک چیست ؟

کرک فایلی است که توسط هکر ها برای بازی تولید میشود که یک فایل مهم برای بازی است که میتواند مشکلات بازی را از بین ببرد . این فایل ها باعث از بین رفتن قفل  بازی نیز میشوند . شرکت های سازنده بازی برای افزایش فروش و عدم استفاده غیر مجار کاربران بروی بازی های خود قفل هایی قرار میدهند که کرک بازی میتواند این این قفل ها را از بین برده و همچنین بخش بازی آنلاین که مخصوص نسخه های اصلی است را فعال می نماید و شما میتوانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید .کرک های فراوانی برای استفاده برای هر بازی در اینترنت وجود دارد اما کرک بعضی از گروه ها مانند SKIDROWوFLTوThetaوReloded از همه معتبر تر هستند

تریلر چیست ؟

تریلر ها ویدئو ها و کلیپ های تبلیغاتی ای هستند که سازندگان بازی قبل از ارائه بازی هایشان آنها را منتشر میکنند تا روند ساخت بازی و گرافیک و صداگزاری و جلوه های ویژه بازی را به طرفداران بازی های خود نشان دهند . تریلر بازی های مشهور که کاربران منتظر انتشار آن ها هستند نمایش می دهند تا مشتری بیشتری پیدا کنند .

مد چیست ؟

مد ها فایل هایی هستند که امکاناتی به بازی اضافه میکنند و یا امکاناتی را از بازی حذف میکنند . برای مثال بخش هایی از بازی که به دور از مسائل اخلاقی هستند را شطرنجی میکنند و یا مثلا یک اتومبیل جدید به سری اتومبیل های یک بازی اضافه میکنند .

آنلاکر چیست ؟

آنلاکر حکم سیو صد در صد بازی را دارند و امکاناتی که بعد از پایان بازی برای شما فعال میشود را پس از اجرا و نصب آن در حتی اوایل بازی میتوانید در اختیار داشته باشید .

چگونه ورژن بازی خود را تشخیص دهیم ؟

برای فهمیدن این موضوع ابتدا به محل نصب بازی رفته و سپس بروی آیکون بازی که پسوند آن exe. است کلیک راست کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید . سپس وارد سربرگ Details شده و روبروی File Version میتوانید ورژن بازی خود را مشاهده کنید .

 
ترنیر +۸ یا +۵۴ و … چیست ؟

ترینر +۸ و … به این معنی است که این ترینر ۸ امکان از بازی را بی نهایت یا به آنچه شما تعیین کرده اید تبدیل میکند مثلا خون و تیر را بینهایت میکند . هر چه این اعداد بیشتر باشد یعنی ترینر قابلیت های بیشتری دارد.

هر ترینر ورژن خاصی دارد به چه معناست ؟

در بازی ها با آپدیت شدن و یا نصب پچ ها دستورات که برنامه نویسان و یا سازندگان بازی برای آن تعبیه کردن جایگزین دستورات فعلی میشوند . و ترینری که مخصوص این نسخه بود با نصب آپدیت و پچ دیگر با این نسخه سازگاری ندارد و باید ترینر مخصوص این ورژن از بازی را پیدا کنیم در غیر این صورت ترینر بلا استفاده خواهد ماند .

چرا همراه برخی ترینر ها فایل هایی با فرمت MSInfo Document وحود دارند ؟

در فایل های MSInfo Document تنظیمات ترینر وجود دارد و باعث میشوند تا ترینر ها بهتر کار کنند .

چرا بعضی از ترینر ها به عنوان ویروس شناخته می شوند ؟

برخی از ترینر ها توسط آنتی ویروس به عنوان ویروس شناخته میشوند ولی ویروس نیستند. به دلیل آن که در ترینر ها دستورات تخریبی برای بازی وجود دارد آنتی ویروس آن را به عنوان ویروس میشناسد . شما میتوانید با غیر فعال کردن آنتی ویروس از ترینر استفاده کنید .

ترینر های Promo چه نوع ترینرهایی هستند ؟

این ترینر های اولیه هستند که ابتدا منتشر میشوند ولی کامل نیستند و تعدادی از امکانات آن قابل دسترس هستند . برنامه نویسان ابتدا این ترینر ها را ارائه میدهند تا بتوانند ترینر های خود را بفروشند . ترینر های Promo ترینر های نمایش و دمو هستند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 20:49 :: نويسنده : ali